ترفندهای دریافت پروژه خارجی

ترفندهای دریافت پروژه خارجی

آموزش ترفندهای دریافت پروژه های خارجی + 6 فرمول افزایش درآمد

شما چه یک فریلنسر مبتدی باشید چه یک فرد حرفه‌ای، ترفندهای دریافت پروژه خارجی از نان شب برایتان واجب‌تر است! احتمالا افرادی را دیده باشید که با انجام کارهای فریلنسری پول‌ زیادی به جیب زده‌اند! به نظرتان رمز موفقیت آن‌ها چیست؟

شغل‌های فریلنسری یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمدهای دلاری هستند؛ اما من تعداد زیادی از افراد را دیده‌ام که به دلیل ترس از نبود پروژه و کار هرگز به سمت انجام آن نمی‌روند؛ اما شما اصلا نگران نباشید.

ما در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چگونه روی این ترس خود پا گذاشته و رازها و ترفندهای گرفتن پروژه های دلاری را به آموزش می‌دهیم. علاوه بر آن در ادامه مطلب نیز با نکات مهم افزایش درآمد و همچنین شغل‌های مناسب فریلنسری آشنا خواهید شد.

آموزش گرفتن پروژه های دلاری و جذب مشتریان خارجی

یکی از دغدغه‌های افرادی که به تازگی فریلنسر شده‌اند، در مورد چگونگی جذب مشتریان خارجی و یافتن پروژه‌های متفاوت است؛ من کاملا به آن‌ها حق می‌دهم. باید بدانید روش‌های متفاوتی برای این کار وجود دارند که در بخش زیر به‌طور کامل این موضوع را برایتان توضیح می‌دهیم.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

این روزها شبکه‌های اجتماعی نقش و تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی ما دارند و این موضوع در مورد شغل فریلنسری نیز صدق می‌کند. فعالیت در شبکه‌های زیر در واقع پلی ارتباطی میان شما و مشتریان مختلف و خارجی است.

1. فعالیت در لینکدین از ترفندهای گرفتن پروژه دلاری

استفاده از پلتفرم لینکدین یکی از بهترین و جذاب‌ترین نکات دریافت پروژه خارجی است؛ اما سازوکار آن شاید برای برخی از افراد کمی سخت به‌نظر برسد؛ برای راحتی کار تمام موارد زیر را به دقت انجام دهید.

  1. برای این کار شما باید حتما در وهله اول تلکیف‌تان را با خودتان روشن کنید؛ یعنی دقیقا بدانید که چه نوع خدماتی را به مخاطبانتان ارائه می‌دهید.
  2. پس از آن نوبت به شناسایی و تشخیص مخاطبان هدف می‌رسد؛ مثلا اگر در زمینه طراحی سایت فعالیت می‌کنید و قصد فعالیت در بازار جهانی را دارید، باید حتما بازار هدف اصلی و دقیق خود را (مثلا طراحی سایت برای پزشکان، باشگاه‌های ورزشی، وکلا و …) را تعیین کنید.
  3. در این مرحله چند نمونه از سایت‌های خارجی (مثل سایت‌های وکلای کانادایی) را بررسی و ویژگی‌های آن‌ها را مشاهده کنید، حال می‌توانید راهکاری ارائه دهید که با سایت‌های دیگر متفاوت باشد.
  4.  اگر در ابتدای راه هستید و هنوز نمونه کار دقیقی ندارید، دو راه‌کار به شما پیشنهاد می‌دهم:

     

  5. یک سایت فرضی را در نظر گرفته و برای آن سایتی جذاب طراحی کنید.

  6. دلتان را به دریا بزنید و برای یک مشتری واقعی سایت موردنظرش را بسازید؛ اما در ابتدای راه این کار را به‌صورت رایگان انجام دهید.
  7. پس از این مرحله وارد لینکدین شده و در قسمت سرچ، معادل انگلیسی مخاطب هدف خود (مثلا مشاور املاک « realtor») را جستجو کرده و با افراد مشخص‌شده ارتباط برقرار کنید.

با انجام تمام موارد بالا، شما با تعداد زیادی از مخاطبین هدف خود ارتباط برقرار و پروژه‌های زیادی را دریافت خواهید کرد؛ بنابراین از این موضوع سرسری نگذرید.

2. استفاده از پلتفرم فیسبوک

فیسبوک نیز یکی از بهترین و قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های موثر در کسب‌وکارهاست. برای دریافت پروژه‌های خارجی حتما در قدم اول حواستان به نمایه شخصی‌تان باشد؛ عکس پروفایل باکیفیت، هدر متناسب با خدمات و کسب‌وکارتان و … از اولین عوامل موثر در تصمیم‌گیری افراد هستند.

سعی کنید تا جایی که می‌توانید به گروه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود بپیوندید و همواره در پی یافتن فرصتی برای حل مشکلات افراد و کمک به آن‌ها باشید. حتی می‌توانید با استفاده از پست‌های تبلیغاتی در روزهای مختلف، خود و کسب‌وکارتان را به افراد معرفی کنید.

تمام این موارد در کنار کیفیت بالای خدمات‌تان، مشتریان خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. البته شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب و … نیز این روزها طرفداران بسیاری داشته و یادگیری و فعالیت در آن‌ها اهمیت بسیار زیادی در این زمینه دارند.

ثبت‌نام در سایت‌های فریلنسری معروف دنیا

هرگز قدرت سایت‌ها را دست کم نگیرید! تعداد خیلی زیادی از فریلنسرهای بزرگ دنیا با ثبت‌نام و فعالیت در این سایت‌ها توانسته‌اند به درآمدهای بسیار خوب برسند. در بخش زیر تعدادی از بهترین این وب‌سایت‌ها را مشاهده می‌کنید.

1. سایت فریلنسری دریبل (Dribbble)

یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای نمایش نمونه‌کارهای افراد در زمینه‌های کاری مختلفی مثل انیمیشن، تایپوگرافی، ‌ UIو … است. در این وب‌سایت شما می‌توانید نمونه کارهایتان را در حساب کاربری خود بارگذاری و علاوه بر آن، تصاویر طراحان مختلفی را مشاهده کنید.

این سایت یکی از بهترین منابع برای جذب مشتریان خارجی و کسب درآمدهای دلاری است.

2. استفاده از سایت Fiverr از ترفندهای گرفتن پروژه های دلاری

در سایت Fiverr شما می‌توانید با مشتریان مربوط به حرفه خود آشنا شده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در واقع شما می‌توانید مثل یک مغازه، نمونه‌کارهای خود را در معرض دید افراد قرار داده و حتی برای آن‌ها قیمت مشخص کنید.

با این کار هر زمانی که سفارش خرید از سمت مشتری داشته باشید، خود سایت به شما اطلاع می‌دهد.

3. Upwork از برترین وب‌سایت‌های دریافت پروژه خارجی

شما می‌توانید به عنوان یک فریلنسر در این سایت پروفایل خود را ساخته و مهارت‌ها، رزومه کاری و … را فهرست کنید. الگوریتم سایت Upwork به صورت خودکار فرصت‌های شغلی مرتبط با حرفه‌‌تان را جستجو و به شما پیشنهاد می‌کند.

البته علاوه بر آن خودتان به ‌طور مستقیم نیز می‌توانید پروژه‌ها و مشاغل مختلف را مرور و حتی آن‌ها را بر اساس موارد مختلف (مثل میزان درآمد، مهارت‌ها و …) فیلتر کنید.

4. TopTal پلتفرم مخصوص دریافت پروژه‌های دلاری

این وب‌سایت نیز یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای جذب و همکاری با مشتریان خارجی است. در واقع شما پس از ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در این سایت، به مشتریان خارجی زیادی وصل می‌شوید و به دلیل رقابت پایین‌تر در این وب‌سایت نسبت به سایت‌های دیگر، شانس شما نیز برای دریافت پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

ما در این بخش فقط 4 مورد از این وب‌سایت‌ها را به شما معرفی ‌کردیم؛ اما باید بدانید سایت‌های متعدد زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله بهترین سایت های فریلنسری دنیا را مطالعه کنید.

تا این جا شما با مهم‌ترین روش‌های جذب مشتریان خارجی آشنا شدید، خیلی از افراد فکر می‌کنند فقط اطلاع از این موارد کافی است. اما باید بدانید موفقیت در این زمینه به نکات متفاوت دیگری نیز بستگی دارد.

ما در تیم سیاه کلاه از صفر تا صد کسب درآمد دلاری و تمام نکات مربوط به آن را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم. اگر دوست دارید از این فرصت فوق‌العاده استفاده و در دوره‌های آقای سیاه کلاه شرکت کنید از طریق دکمه زیر با ما در ارتباط باشید.

آیا دوست دارید درآمد خود را در مشاغل فریلنسری افزایش دهید؟ در بخش زیر با فرمول‌های آن آشنا می‌شوید.

6 فرمول‌ افزایش درآمد از فریلنسری

موارد زیادی در افزایش میزان درآمد شما در شغل‌های فریلنسری نقش دارند؛ اما خیلی از افراد از آن‌ها اطلاع نداشته یا توجهی به آن ندارند. در بخش زیر تعدادی از اصلی‌ترین این موارد را به شما معرفی می‌کنیم.

1. معرفی درست و کامل خود و کسب‌وکارتان

یکی از رایج‌ترین و مهلک‌ترین اشتباهاتی که خیلی از فریلنسرها مرتکب آن می‌شوند، معرفی اشتباه خودشان است. فرض کنید شما نیاز به طراحی سایت برای کسب‌وکارتان دارید، آیا صرفا فقط چون شخصی طراح سایت است، کارتان را به او می‌سپرید؟

قطعا خیر! به همین دلیل شما باید بدانید چرا مشتری باید شما را انتخاب کند؟ همیشه یک یا چند نیاز مشتریان در پشت خدماتی که ما انجام می‌دهیم، نهفته است!

مثلا اگر در زمینه طراحی سایت رستوران فعالیت می‌کنید، به جای معرفی خود به‌عنوان «طراح سایت رستوران» می‌توانید از این عبارت استفاده کنید: «من با ایجاد یک سایت دلیوری (تحویل درب منزل) آنلاین به افزایش سود رستوران‌ها کمک می‌کنم.»

در واقع به زبانی ساده‌تر به جای اینکه مهارت‌های خود را به رخ مخاطب بکشید، به او بگویید دقیقا کدام مشکلش را حل می‌کنید!

2. به‌‌‎روزرسانی نمونه کارها و رزومه

سعی کنید تا جایی که می‌توانید نمونه‌ کارهای خود را به‌روز نگه داشته و جدیدترین تجربیات خود را نیز به آن‌ها اضافه کنید؛ با این کار همیشه آمادگی استفاده از هر فرصتی را دارید.

البته علاوه بر این هرچقدر نمونه‌کارها و رزومه خود را از نظر بصری جذاب‌تر کنید، شانس خود را برای جذب مشتریان خارجی نیز افزایش می‌دهید.

3. ایجاد ثبات در کار خود

خیلی از افراد مثل من به دلیل آزادی ساعت کار به فریلنسری رو می‌آورند؛ اما باید بدانید حتی این مدل کار نیز بدون یک برنامه‌ریزی، نظم و ثبات گاهی اوقات سخت می‌شود.

شاید شما نیز با این موضوع روبه‌رو شده باشید؛ بعضی از روزها حجم کاری شما آن‌قدر زیاد است که وقت سر خاراندن هم ندارید، اما برخی از روزهای دیگر به دلیل حجم کم پروژه‌ها و کارها مگس می‌پرانید!

برای غلبه بر این موضوع و ایجاد یک ثبات کاری باید به صورت ماهانه، سه ماهه یا سالانه اهداف مالی خودتان را تعیین و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

4. درخواست معرفی از مشتریان موجود

شاید بتوان گفت ارجاعات از بهترین ترفندها برای گرفتن پروژه های دلاری و رشد کسب و کار فریلنسری شماست! در واقع در این روش مشتریان فعلی‌تان، شما را به افراد دیگری معرفی می‌کنند؛ البته این روش در صورتی جواب می‌دهد که شخص موردنظر از کار شما راضی باشد!

در واقع این نوع مشتری‌یابی به این دلیل که بر پایه اعتماد ست، نتیجه بسیار بهتری دارد؛ مثلا شما بین دو رستوران زیر کدام یک را برای صرف شام انتخاب می‌کنید؟

  1. رستورانی که شب قبل دوستتان از آن خرید کرده و بسیار راضی بوده است؟
  2. رستورانی که فقط نام آن را چندبار شنیده‌اید؟

مسلما انتخاب بیشترمان گزینه اول است؛ زیرا ما در وهله اول به دوستمان اعتماد داریم نه به شنیده‌هایمان!

این موضوع در مورد کار فریلنسری نیز صدق می‌کند؛ سعی کنید تا جایی که می‌توانید با ارائه کار با کیفیت، مشتریان خود را راضی نگه دارید؛ زیرا این موضوع منجر به جذب مشتریان مختلف در بازه زمانی کوتاه می‌شود!

5. اهمیت نقد کردن درآمد

مسلما وقتی شما با مشتریان خارجی کار کنید، درآمد دلاری خواهید داشت؛ به همین دلیل یکی از مهم‌ترین مسائل در این زمینه نقد کردن درآمدتان و یا تبدیل آن به ریال است.

البته باید بدانید متاسفانه به دلیل تحریم‌ کشورمان، گاهی اوقات این روند به راحتی کشورهای دیگر نیست؛ اما اصلا نگران نباشید. ما در تیم سیاه کلاه این موضوع را به طور کامل به شما آموزش خواهیم داد، شما می‌توانید با کلیک روی دکمه زیر از مشاوره‌های تخصصی و رایگان ما در این زمینه برخوردار شوید.

6. تقویت زبان انگیسی

این روزها یادگیری زبان انگلیسی برای هر شخصی حتی از نان شب هم واجب‌تر است؛ مخصوصا برای فریلنسرها! اگر شما قصد همکاری با مشتریان خارجی را دارید، قطعا یادگیری زبان لازمه آن است!

البته زبان انگلیسی فقط در برقراری ارتباط و دریافت پروژه به دردتان نمی‌خورد؛ بلکه در تقویت مهارت‌ها و همچنین استفاده از منابع معتبر نیز به کارتان می‌آید. تا اینجا شما با فرمول‌ها و نکات افزایش درآمد از فریلنسری آشنا شدید، حال به نظرتان چه شغل‌هایی بیشتر به درد فریلنسری می‌خورند؟

شغل‌های مناسب برای فعالیت به‌صورت فریلنسری

تعداد زیادی از افراد در زمینه‌های کاری مختلف به صورت فریلنسری کار می‌کنند، اما برخی از مشاغل تقاضا و درآمد بیشتری دارند! به همین دلیل اگر هنوز در ابتدای راه هستید، بهتر است با تعدادی از مناسب‌ترین مشاغل فریلنسری آشنا شوید.

  • طراح و توسعه‌دهنده سایت
  • طراح گرافیک
  • کپی‌رایتر
  • برنامه‌نویس
  • مشاور دیجیتال‌مارکتینگ
  • کارشناس سئو

البته این موضوع بسیار وسیع و البته مهم است؛ به همین دلیل ما در یک مقاله به طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم. توصیه می‌کنم حتما مقاله روش های کسب درآمد دلاری را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری در مورد آموزش گرفتن پروژه های دلاری

در این مقاله شما با روش‌های جذب مشتریان خارجی، نکات افزایش درآمد از فریلنسری و همچنین شغل‌های مناسب فریلنسری آشنا شدید. در انتها باید بگوییم شغل‌های فریلنسری علاوه بر مزایای فوق‌العاده و درآمد عالی، گاهی اوقات چالش برانگیز هستند! یکی از این چالش‌های بسیار مهم، بی‌ثباتی درآمد در آن است؛ اما اصلا نگران نباشید؛ با انجام دقیق تمام موارد بالا، شما می‌توانید علاوه بر ایجاد ثبات در درآمد خود، میزان آن را نیز در طول زمان افزایش دهید.

توصیه می‌کنم تا جایی که می‌توانید مهارت‌های خود را تقویت، اهداف خود را تعیین و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. اگر دوست دارید از رقبای خود جلو بیفتید حتما در کانال تلگرامی ما عضو شوید.

 تمام نظرات، سوالات و یا پیشنهادهای خود را در بخش زیر با ما در میان گذاشته و این مقاله را برای دوستان فریلنسر خود یا علاقه‌مند به آن نیز بفرستید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید