سایت های فریلنسری دنیا: معرفی و بررسی 8 سایت برتر + مزایا و معایب

سایت های فریلنسری دنیا

آیا دنبال بهترین سایت های فریلنسری دنیا می‌گردید؟ جالب است بدانید براساس آمار و مطالعات، حدود 67 درصد از فریلنسرها به‌صورت تمام وقت و 13 درصد آن‌ها به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کنند.

در واقع فریلنسر یعنی شخصی که بدون هیچ‌گونه تعهد به شرکت یا سازمان، با مجموعه‌های مختلفی در زمینه کاری خودش همکاری می‌کند. یکی از دغدغه‌های ذهنی من در ابتدای آشنایی‌ام با این شیوه کار، این بود: «فریلنسرها چگونه شغل یا پروژه‌های موردنظرشان را پیدا می‌کنند؟»

تا اینکه با بهترین سایت های فریلنسری در دنیا آشنا شدم که زندگی من را از این رو به آن رو کردند! آیا دوست دارید با این وب‌سایت‌ها آشنا شوید؟ ما در این مقاله بهترین سایت های فریلنسری دنیا را به‌طور کامل به شما معرفی می‌کنیم.

احتمالا از تعداد بسیار بالای سایت‌های فریلنسری خارجی اطلاع دارید؛ اما آیا به نظرتان تمام آن‌ها از اعتبار و مزایای زیادی برخوردارند؟ در این قسمت شما با تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین انواع این وب‌سایت‌ها آشنا می‌شوید.

  1. Upwork یکی از بهترین سایت های فریلنسری دنیا

Upwork یکی از بهترین وب سایت های فریلنسری دنیا است؛ در واقع فارغ از اینکه شما شما چه نوع فریلنسری هستید، می‌توانید به راحتی شغل موردنظرتان را در این وب‌سایت بیابید.

در این ‌سایت شما می‌توانید پروفایل‌های قدرتمندی ایجاد و مهارت‌ها، سابقه کاری و همچنین دانش خود را فهرست کنید. پس از این مرحله نیز الگوریتم‌های این سایت، فرصت‌های شغلی مناسب و مرتبط را جستجو کرده و به شما پیشنهاد می‌دهند.

علاوه بر این خودتان نیز می‌توانید به صورت مستقیم در این وب‌سایت پیمایش و مشاغل موردنظر را بر اساس صنعت، مهارت‌ها یا حتی پتانسیل درآمدی آن‌ها فیلتر کنید.

البته باید بدانید این وب‌سایت بر اساس صورت‌حساب‌های مادام‌العمر شما با مشتریان، کارمزد دریافت می‌کند. اگر این صورت‌حساب تا 500 دلار برای شما درآمد داشته باشد، 20 درصد آن، بین 500 تا 10000 دلار، 10 درصد و بالای 10000 دلار، 5 درصد آن متعلق به وب‌سایت Upwork است.

مزایای استفاده از وب‌سایت Upwork

استفاده از این وب‌سایت مزایای متفاوتی دارد که در این قسمت تعدادی از آن‌ها را می‌بینید:

  1. دسترسی آسان به تعداد بسیار زیادی از فرصت‌های شغلی در بیشتر صنعت‌ها
  2. پرداخت مبلغ بالاتر مشتریان این وب‌سایت در مقایسه با سایت‌های فریلنسری دیگرُ
  3. آمادگی بالای مشتریان و مخاطبان این سایت برای همکاری با شما

معایب کار با Upwork

مسلما هیچ سایتی کامل نیست و هرکدام معایبی نیز دارند، معایب وب‌سات فریلنسری Upwork عبارتند از:

  1. در صورت داشتن درآمد زیر 500 دلار، این سایت هزینه تقریبا زیادی را از شما دریافت می‌کند.
  2. به دلیل وجود تعداد فریلنسرهای بسیار زیاد موجود در Upwork، متمایز کردن آن‌ها بسیار دشوار است.

2.   معرفی سایت فریلنسری حرفه‌ای Fiverr

 

فایور

Fiverr یکی از محبوب‌ترین و بهترین ‌سایت‌ های فریلنسری خارجی است. شما پس از ورود به این سایت با محیطی ساده روبه‌رو می‌شوید؛ متخصصان در این پلتفرم می‌توانند کار موردنظرشان را جستجو و شرکت‌ها، کارشناسان موردنظر و مقرون‌به‌صرفه‌ای را پیدا کنند.

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این وب‌سایت این است که فریلنسرها می‌توانند به مشاغل متفاوت و با هر بودجه‌ای دسترسی داشته باشند. البته عملکرد Fiverr کمی با وب‌سایت‌های فریلنسری دیگر متفاوت است؛ شما برای یافتن شغل موردنظرتان باید در ابتدا خدمات خود را لیست کنید.

شما باید دقیقا مثل یک فروشنده خدمات خود (مثلا طراحی لوگو) را با اطلاعات موردنیاز و یا حتی قیمت موردنظرتان آپلود کنیدو در صورت داشتن هرگونه سفارش، Fiverr با ارسال اعلان به شما اطلاع خواهد داد.

نقاط قوت سایت Fiverr

  • هر شخصی می‌تواند به راحتی و بسیار آسان خدمات خود را راه‌اندازی و فهرست کند.
  • برخلاف بقیه وب‌سایت‌ها در Fiverr خریداران به سراغ شما‌ می‌آیند و دیگر نیازی نیست شما به دنبال یافتن پروژه باشید.
  • شما ‌می‌توانید در طول زمان شهرت خود را بیشتر کرده و همچنین شانس خود را برای استخدام افزایش دهید.

نکات منفی Fiverr

  • Fiverr حدود 20 درصد از درآمد شما را برای خود نگه می‌دارد و همین موضوع منجر به از دست دادن مقدار زیادی از درآمدتان می‌شود.
  • میلیون‌ها فریلنسر در این سایت وجود دارند؛ بنابراین رقابت و برجسته شدن کمی سخت است.

3.   TopTal از بهترین وب سایت های فریلنسری دنیا

 

TopTal محیطی است که شرکت‌ها می‌توانند در آن کارشناسان مالی، مدیران پروژه، طراحان و … را به راحتی پیدا کنند. برای استفاده از این وب‌سایت، شما باید در وهله اول درخواست دهید.

در این مرحله TopTal مهارت‌ها و همچنین سوابق شما را بررسی کرده و پس از تایید، می‌توانید پروفایل مخصوص به خود را ایجاد کنید. با استفاده از این پروفایل، شرکت‌ها خیلی سریع و آسان پروفایلتان را یافته و شما می‌توانید خیلی راحت حتی با مشتریان جهانی ارتباط برقرار کنید.

مزایای استفاده از سایت TopTal

  • این وب‌سایت شما را به‌عنوان یک متخصص به افراد معرفی می‌کند.
  • در TopTal شما به مشاغل پردرآمدتری نسبت به وب‌سایت‌های دیگر دسترسی پیدا می‌کنید.
  • در TopTal به دلیل میزان رقابت کمتر، شانس زیادی برای استخدام دارید.

معایب سایت TopTal

  • مرحله تایید ممکن است طول بکشد.
  • در این سایت شما برخی از فرصت‌های درآمدی کار مستقیم با مشتری را از دست می‎‌دهید.

 

4. آشنایی با سایت پرطرفدار فریلنسری Freelancer

 

 

در سایت فریلنسر شما طیف گسترده‌ای از مشاغل مثل طراحی گرافیک، طراحی لوگو، سئو، کپی‌رایتینگ و … را مشاهده کرده و می‌توانید در این سایت انواع پروژه‌ها را براساس قیمت ثابت، پروژه‌های نرخ ساعتی، زبان، مهارت‌ها و … فیلتر کنید.

به همین دلیل اگر دنبال مشاغل فریلنسری، دورکاری و … می‌گردید، سایت Freelancer یک گزینه بسیار عالی برای شماست. برای استفاده از این وب‌سایت شما باید در ابتدا یک نمایه برای خود ایجاد و مهارت‌ها و تخصص‌های خود را نیز رتبه‌بندی کنید.

با این نمایه می‌توانید مشاغل متناسب و مرتبط را مرور، حتی برای کارفرمایان نیز نظراتتان را ارسال و خود را به آن‌ها معرفی کنید. البته باید بدانید در پروژه‌های ساعتی، سایت فریلنسر 10 درصد از هر پرداخت (نه هزینه کل پروژه‌) را برای خود برمی‌دارد.

مزایای یافتن شغل از سایت Freelancer

  1. امکان راه‌اندازی و ایجاد نمایه آسان
  2. امکان دسترسی به هزاران مهارت و حرفه متفاوت
  3. هزینه‌های نسبتا پایین در مقایسه با سایر سایت‌های فریلنسری

معایب سایت فریلنسر

میلیون‌ها نفر از طریق این سایت برای پروژه‌های مشترک درخواست می‌دهند؛ بنابراین رقابت زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

5. People PerHour از بهترین وب سایت های فریلنسر خارجی

این سایت مکانی بسیار عالی برای دسترسی به مهارت‌ها و مشاغل مختلفی در زمینه‌های مختلفی مثل نوشتن محتوا، طراحی لوگو، توسعه وب‌سایت و … است. جالب است بدانید بیش از یک میلیون کسب‌وکار به People PerHour اعتماد کرده و حدود 3 میلیون فریلنسر نیز در آن عضو هستند.

برای استفاده از این سایت شما باید در ابتدا یک درخواست ارائه دهید. در این مرحله یک تیم نظارتی درخواست شما را بررسی کرده و سپس پروژه‌های مرتبط را به شما ارائه می‌دهد.

در این سایت شما هیچ هزینه‌‎ای برای ثبت‌نام، ارسال درخواست یا جستجوی پروژه‌ها پرداخت نمی‌کنید؛ اما باید بدانید در صورت‌حساب‌های کمتر از 250 دلار، 20 درصد، بین 250 تا 5000 دلار، 5/7 درصد و بیش از 5000 دلار، 5/3 درصد بدون مالیات بر ارزش افزوده را به سایت پرداخت می‌کنید.

مزایای People PerHour

  • راه‌های متفاوتی را به شما برای یافتن و درخواست پروژه‌ها پیشنهاد می‌دهد.
  • با استفاده از یک هوش مصنوعی با سرعت بالایی شغل مناسب خود را پیدا می‌کنید.
  • اگر در درازمدت درآمد زیادی داشته باشید، کارمزد نسبتا پایینی را پرداخت خواهید کرد.

معایب PeoplePerHour

  • در این سایت به دلیل وجود حدود 3 میلیون فریلنسر، رقابت زیادی بین آن‌ها وجود دارد.
  • در ابتدا برای پیوستن به لیست فریلنسرها باید درخواست شما تایید شود.

6. FlexJobs بهترین سایت جستجوی کار در دنیا

 

فلکس جاب

FlexJobsاز سال ۲۰۰۷ به عنوان سایت شماره یک برای یافتن شغل مناسب افراد به شمار می‌رود و یکی از بهترین سایت ‌های فریلنسری در دنیا است. جالب است بدانید شرکت‌های مختلفی مثل USA Today و Fox Business نیز در گذشته از این سایت استفاده می‌کردند.

حال شاید از خود بپرسید من چگونه می‌توانم در این سایت شغل موردنظر خودم را پیدا کنم؟ در ابتدا شما برای ورود به این سایت و جستجوی پروژه‌ها باید حتماً یک حساب کاربری ایجاد و هزینه اشتراک عضویت خود را نیز پرداخت کنید. حال با حساب کاربری خود پروژه‌های موردنظرتان را بر اساس مکان، مهارت‌ها، پروژه‌های از راه دور و … فیلتر و دسته‌بندی کنید.

پس از یافتن شغل موردنظرتان بهترین کار تماس با شخص ارسال‌کننده پروژه و معرفی خود و مهارت‌هایتان به اوست. دریافت هزینه‌ها در سایت FlexJobs با دیگر سایت‌های فریلنسری متفاوت بوده و در آن به جای دریافت کمیسیون برای هر پروژه، از روش اشتراک استفاده می‌شود؛ شما می‌توانید با پرداخت ۹.۹۵ دلار، اشتراک هفتگی و پرداخت ۲۴.۹۵ دلار اشتراک ماهانه عضویت در این سایت را دریافت کنید.

مزایای جستجوی شغل در FlexJobs

  • طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی در این سایت برای شما در دسترس است.
  • منابع و راهنمایی‌های متفاوتی برای کمک به رشد شغل شما در این سایت وجود دارد.

معایب کار با سایت FlexJobs

  • رقابت بسیار زیاد
  • هزینه‌های بالای اشتراک ماهانه

7. WeWorkRemotely از بزرگ‌ترین و بهترین سایت های فریلنسری دنیا

 

WeWorkRemotelyبه عنوان یکی بزرگ‌ترین انجمن کار از راه دور در جهان با بیش از سه میلیون بازدیدکننده شناخته شده است. در این سایت افراد دارای مهارت‌های فنی یا برنامه‌نویسی می‌توانند با شرکت‌های مربوطه ارتباط برقرار و شغل موردنظر خودشان را پیدا کنند.

WeWorkRemotely یکی از ساده‌ترین پلتفرم‌ها برای یافتن پروژه‌های جدید است؛ برای استفاده از این وب‌سایت شما هیچ نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید و می‌توانید به سادگی محبوب‌ترین مشاغل مرتبط با حرفه خود را در فهرست سایت مشاهده کنید.

جالب است بدانید سایت WeWorkRemotely یکی از معدود سایت‌هایی است که هیچ هزینه‌ای از فریلنسرهای خود دریافت نمی‌کند؛ از آنجا که هیچ نیازی به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری برای استفاده از این وب‌سایت ندارید، در نتیجه چیزی برای پرداخت وجود ندارد.

مزایای وب‌سایت فریلنسری WeWorkRemotely

  • می‌توانید با استفاده از گزینه‌های فیلتر پیشرفته به راحتی شغل ایده‌آل خود را جستجو کنید.
  • برای فریلنسرهایی که دنبال فرصت‌های شغلی جدید هستند رایگان است.
  • در این سایت انواع و اقسام کارهای از راه دور در دسترس هستند.

معایب سایت WeWorkRemotely

  • هیچ محدودیتی برای درخواست شغل وجود نداشته و در نتیجه رقابت در آن بسیار زیاد است.

8. SimplyHired سایت فریلنسری محبوب دنیا

 

SimplyHired یک مرکز جامع برای فریلنسرها بوده و به آن‌ها اجازه می‌دهد بر اساس موقعیت مکانی، مهارت‌هایشان، نام شرکت و … شغل موردنظرشان را جستجو کنند.

برای یافتن شغل در این سایت نیازی به ایجاد حساب و نمایه ندارید؛ اما برای اطلاع از از آخرین و جدیدترین مشاغل مرتبط با مهارت‌ها و علایقتان، می‌توانید در این وب‌سایت ثبت‌نام کنید.

برای درخواست شغل تنها کاری که باید انجام دهید، سرچ شغل موردنظر با استفاده از نوار جستجوی سایت است. فیلترهای مختلفی مثل حداقل حقوق، نوع شغل و … نیز برای راحتی کار شما نیز در SimplyHired وجود دارند.

آشنایی با مزایای SimplyHired

  • این سایت هیچ هزینه‌ای از فریلنسرها دریافت نمی‌کند.
  • می‌توانید شغل‌ها را در چند ثانیه و بر اساس مکان، حقوق، قرارداد و … جستجو کنید.
  • با استفاده از این ساعت می توانید مشاغل مختلفی را در شرکت‌های معروف دنیا پیدا کنید.
  • هیچ نیازی به ثبت‌نام برای شروع ندارید.

معایب SimplyHired

  • این مشاغل از راه دور برای همه افراد مناسب نیستند.

9. سخن پایان در مورد بهترین سایت های فریلنسری دنیا

در این مقاله شما با پرمخاطب‌ترین و بهترین سایت های فریلنسری خارجی آشنا شدید. آیا تابه حال از این سایت‌ها استفاده کرده‌اید؟ آیا از وجود چنین سایت‌هایی در ایران اطلاع دارید؟

جالب است بدانید سایت‌های مختلفی مثل پونیشا (Ponisha)، کارلنسر (Karlancer)، انجام میدم (Anjammidam) و … نیز در ایران به همین شیوه‌ها فعالیت و به فریلنسرهای مختلفی در یافتن شغل موردعلاقه‌شان کمک می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنم علاوه بر بهترین سایت ‌های فریلنسری خارجی سری به این وب‌سایت‌های داخلی نیز بزنید. علاوه بر این کتاب‌های بسیار زیادی (مثل مدیریت زمان) در این زمینه وجود دارند که کمک زیادی به شما می‌کنند.

اگر سوال، نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید، با ما در میان گذاشته و این مقاله کاربردی را برای دوستان فریلنسر یا علاقه‌مند به آن نیز بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید